بازداشت دانشجویان

بازداشت ۳ دانشجوی عضو تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین؛ تحصن دانشجویان در اعتراض به بازداشت همکلاسی هایشان

دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

به گزارش خبرنامه امیرکبیر صبح روز دوشنبه ۲ آذر ماه و در پی احضار سه عضو تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین به نامهای پیام حیدرقزوینی ( دبیر سابق تشکل اصلاح طلب، دانشجوی الهیات )، فرهاد فتحی ( دبیر فعلی تشکل اصلاح طلب، دانشجوی فلسفه ) و سعید سکاکیان ( عضو شورای مرکزی، مسئول واحد سیاسی تشکل و دانشجوی حسابداری ) دانشجویان رشته الهیات، فلسفه و حسابداری به اداره اطلاعات شهر قزوین ، این سه دانشجو بازداشت شدند.

روز یکشنبه یاشار دارالشفاء دبیر سابق تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین که در تظاهرات روز ۱۳ آبان بازداشت شده بود آزاد شد و بلافاصله پس از آزادی وی تعدادی از دانشجویان عضو این تشکل به صورت تلفنی به اداره اطلاعات شهر قزوین احضار شدند.

در حالی که طبق گفته نیروهای امنیتی قرار بود «ارائه پاره ای از توضیحات» ظرف ۴۵ دقیقه به اتمام برسد، با گذشت ۲ ساعت از زمان احضار،‌ خبری از این ۳ دانشجو به دست نیامد. در نتیجه دیگر دانشجویان اقدام به پیگیری وضعیت همکلاسی های خود از طریق ریاست دانشگاه، معاونت دانشجویی و رئیس حراست کردند و در خلال این رایزنی ها مشخص شد که این سه دانشجو به بازداشتگاه اداره اطلاعات قزوین منتقل شده اند. به دانشجویانی که برای پیگیری وضعیت همکلاسی هایشان به اداره اطلاعات مراجعه کرده بودند هم گفته شد: «اینها فعلا مهمان ما هستند…».

دانشجویان که به شدت نسبت به بازداشت دوستان خود معترض بودند و از مذاکره با مسئولین دانشگاه به نتیجه نرسیده بودند در صحن دانشگاه دست به تحصن زدند. دانشجویان متحصن با سر دادن شعارهای «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد «، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد «، «دانشجو میمیرد، ذلت نمی پذیرد «، » زندانی، شکنجه دیگر اثر ندارد» خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همکلاسی هایشان شدند.

این تحصن تا ساعت ۶ بعد از ظهر ادامه یافت و در پایان دانشجویان اعلام کردند که تا زمان آزادی و بازگشت همکلاسی هایشان به دانشگاه این تحصن ادامه خواهد داشت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا