اعتصاب غذا

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه شریف در ۲ روز مانده به ۱۳ آبان

دانشگاه صنعتی شریف

اعتصاب غذای خودجوش دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به صحنه اعتراض دانشجویان به بسیج و نهادهای امنیتی تبدیل شد.

ظهر امروز دوشنبه ۱۱ آبان تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف در اقدامی خودجوش و هماهنگ تصمیم به اعتصاب غذا گرفتند. دانشجویان دانشگاه شریف که در روزهای گذشته با سر دادن سرودهای اعتراضی در سالن غذاخوری اعتراض خود را اعلام می کردند، در آستانه روز ۱۳ آبان تصمیم به اعتصاب غذا گرفتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر امروز در حالی که ۵۰۰ دانشجو در حال خارج کردن ظروف غذا از سالن غذاخوری بودند، جمعی از بسیجیان تلاش کردند که از خروج دانشجویان جلوگیری نمایند که همین دخالت بسیجیان اعتراضات را به سوی بسیج تغییر داد.

دانشجویان با شعارهای خود «بسیجی حیا کن دانشگاه را رها کن»، «بسیجی برو گم شو» و «بسیجی حراست پیوندتان مبارک» به حضور غیرقانونی شبه نظامیان بسیج در دانشگاه و همکاری آن ها با نهادهای امنیتی اعتراض کردند که با واکنش بسیجیان شعارهای دیگری چون «بسیجی وحشی شده»، «آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه»، «این دولت فاشیسته یک جا باید بایسته»، «دروغگو دروغگو ۶۳ درصدت کو» سر داده شد.

دانشجویان که با شعارهای «یا حسین میرحسین» «مرگ بر دیکتاتور» دلیل اعتصاب غذای خود را مسائل جاری در کشور معرفی کردند، بدون توجه به بسیجیان به برنامه خود ادامه دادند. از نکات جالب این اعتراض روحیه خوب و شاد دانشجویان معترض بود که در برابر همه نیروهای بسیج با برای تمسخر خشونت طلبی بسیجیان شعارهایی چون «بسیجی باید برقصه» نیز سر دادند.

از ابتدای مهرماه دانشگاه شریف شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان به تقلب در انتخابات و اتفاقات پس از انتخابات و بازداشت های گسترده و سرکوب مردم بوده است. در روزهای گذشته نیز سالن غذاخوری این دانشگاه هر روز شاهد سرودهای اعتراضی دانشجویان بوده است. پس از انتقادات محمود وحید نیا دانشجوی نخبه دانشگاه شریف به آیت الله خامنه ای نیز دانشجویان دانشگاه شریف بارها شب ها با فریاد الله اکبر حمایت خود را از این انتقادات اعلام کرده اند.

گفتنی است که با شدت گرفتن اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف حضور نیروهای امنیتی و حراست در میان دانشجویان در طول چند هفته اخیر بیشتر شده و تعدادی از دانشجویان نیز به کمیته انضباطی و حراست احضار شده بودند که ۶ نفر از آن ها نیز به دانشگاه ممنوع الورود شده اند. بسیجیان این دانشگاه نیز که همکاری نزدیکی را برای سرکوب دانشجویان معترض این دانشگاه با نهادهای امنیتی آغاز کرده اند، امروز به دلیل اعتصاب خودجوش و اعلام نشده دانشجویان، خود را در برابر دانشجویان قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا