تجمع و تظاهرات دانشجوییتحصن دانشجویی

اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به نماینده حامی دولت کودتا

دانشگاه شهید چمران اهواز

روز سه شنبه مقارن با برگزاری برنامه ای توسط بسیج دانشجوئی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشجویان این دانشگاه نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، حمید رسایی، نماینده حامی دولت کودتا در این برنامه با موضوع «جنگ نرم» شروع به سخنرانی کرد. از سوی دیگر دانشجویان معترض نیز پیش از حضور وی در سال محل برگزاری مراسم، پشت درب سالن آمفی تئاتر شهید آوینی دانشکده مهندسی تجمع کردند. تجمع دانشجویان در حالی بود که نیروهای حراست و بسیج، تنها به دانشجویان بسیجی اجازه ورود به جلسه را میدادند و از ورود دیگر دانشجویان ممانعت می جستند.

سرانجام با افزوده شدن تعداد دانشجویان معترض، دانشجویان موفق به ورود به سالن شدند و در حالی که تقریبا تمامی صندلی ها توسط دانشجویان بسیجی و عوامل خارج از دانشگاه پر شده بود، دانشجویان اقدام با سردادن شعار نمودند. دانشجویان که اغلب با نمادهای سبز از قبیل مچ بند سبز، شال و روسری سبز، بادکنک سبز و پارچه های سبز در آمفی تئاتر حاضر شده بودند، از بدو ورود شعارهایی از قبیل «مرگ بر دیکتاتور» ، «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد»، «دولت کودتا استعفا استعفا» ، «کروبی با غیرت برس به داد ملت» ، «یا حسین میرحسین» ، » کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه» و «نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی » سر دادند. دانشجویان سبزپوش که تعداد آنها از بسیجی ها بسیار بیشتر بود، با سر دادن شعارهایی در حمایت از کروبی و موسوی  اجازه برگزاری این برنامه را به حامیان دولت کودتا ندادند.

دانشجویان معترض که تنها در هنگام پخش تلاوت قرآن کریم ساکت بودند و تنها دست های خود را به علامت پیروزی بالا گرفته بودند، در تمامی طول برنامه که بیش از ۲ ساعت طول کشید یکصدا شعار داده و اجرای این برنامه را مختل نمودند.

از جنبش » خس و خاشاک » ترسی نداریم!

در ادامه مجری برنامه، متنی را قرائت نمود که در آن ابتدا به اصلاح طلبان و رهبران آنها حمله کرد و سپس با بی شرمی اعتراضات میلیونی مردم را «جنبش خس و خاشاک » نامید که وی و همفکرانش باکی از آن ندارند!! که البته با پاسخ دانشجویان همراه شد که یک صدا فریاد می زدند «خس و خاشاک تویی دشمن این خاک تویی» ، «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» و «بسیجیه روسیه همینه همینه».، «صل علی محمد قاتل ملت آمد». در پی قرائت این بیانیه رسایی برای سخنرانی بروی سن رفت که در این هنگام دانشجویان یکصدا فریاد می زدند: «صل علی محمد قاتل ملت آمد» ، » رساییه بی عرضه برگرد برو به حوزه»، «رسایی برو گمشو»، » دیکتاتور دیکتاتور این آخرین پیام است جنبش سبز ایران آماده ی قیام است»، «مرگ بر روسیه».

رسایی در واکنش به شعارهای ممتد دانشجویان از دانشجویان فرصت سخن گفتن خواست اما هر بار با پاسخ » گفتگو با قاتل حرام است» مواجه می شد. در این هنگام وی از در نیرنگ وارد شد و از دانشجویان خواست تا به پشت تریبون بروند و سوالات خود را به طور شفاهی بپرسند تا شاید بتواند از این طریق راهی برای گفتگو بیابد! در این هنگام یکی از دانشجویان میکروفن را در اختیار گرفت و خطاب به وی گفت: چگونه دم از آزادی بیان می زنید در حالیکه قلم ها را شکسته اید، ده ها روزنامه را بسته اید، صدها روزنامه نگار، دانشجو و فعال سیاسی و مدنی و حتی افراد رهگذر را در بند کرده اید، آنها را شکنجه داده اید و فجایعی همچون کهریزک را به بار آورده اید، احزاب و اصناف را پلمپ کرده اید و از همه ی اینها مصیبت بارتر مردم را به خاک و خون کشیده اید.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در حالیکه این سخنان وی با تشویق های مداوم دانشجویان همراه بود، رسایی از آنها خواست تا به وی نیز فرصت بدهند تا به این اظهارات پاسخ دهد، اما در مقابل دانشجویان حاضر به شنیدن دروغ ها و تهمت های وی نبودند. در ادامه چند دانشجوی دیگر نیز سخنرانی کرده و رسایی را به باد انتقاد گرفتند و این در حالی بود در حالیکه هیچ اجازه ای به رسایی برای توجیه اعمال ضد انسانی و ضد اسلامی کودتاچیان نمی دادند.

حمید رسایی در قسمتی از سخنان خود خطاب به دانشجویان معترض گفت : شما نیز روزی همچون حجاریان، ابطحی و عطریانفر به اشتباه خود اعتراف میکنید! در این لحظه دانشجویان یکصدا شعار دادند » شکنجه اعتراف دیگر اثر ندارد» پاسخ رسایی اما آنگونه که انتظار می رفت وی بدور از ادب و اخلاق سیاسی گفت: «اگر این آقایان تحت شکنجه اعتراف کرده اند معلوم می شود که آدم های بی بته ای هستند». اما در مقابل دانشجویان نیز با شعارهای محکم و قاطع «رسایی برو گمشو» و «قاتل برو گمشو» وی را مجبور به ترک سالن کردند.

گفتنی است در انتهای این مراسم و پس از خروج رسائی از سالن و پس از آنکه وی نتوانست سخنرانی مطابق با برنامه داشته باشد، دانشجویان با خواندن سرود «یار دبستانی» و نیز شعارهایی از قبیل «یا حسین میر حسین» ، «کروبیه با غیرت برس به داد ملت» و » کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه» ، » تقلب حرام است این گفته امام است» و «نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی» از آمفی تئاتر خارج شدند. هم چنین در حین ارائه اظهارات کذب از سوی رسائی، و به نشانه اعتراض به سمت وی اشیائی از جمله فلفل دلمه ای پرتاب شد.

شایان ذکر است تمام مدت نیروهای بسیج و حراست از اتاق فوقانی آمفی تئاتر به فیلم برداری از دانشجویان معترض مشغول بودند.

برای مشاهده فیلم بخش‌هایی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه چمران اهواز به لینکهای ۱ و ۲  می‌توانید مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا