گزارش حقوق بشری

گزارش اعتراض و تظاهرات دانشجویان پلی تکنیک در روز ۱۳ آبان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

امروز دانشجویان پلی تکنیک همراه با دانشجویان دیگر دانشگاه ها و مردم، در تظاهرات اعتراضی ۱۳ آبان شرکت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشگاه پلی تکنیک از ساعات اولیه صبح امروز در محاصره نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی قرار داشت. حدود ۲۰ اتوموبیل و ۱۰۰ نفر نیروی یگان ویژه روبروی درب حافظ و درب ولیعصر دانشگاه مستقر شده بودند و رفت و آمد دانشجویان را زیر نظر داشتند. در داخل دانشگاه نیز نیروهای حراست و انتظامات مرتب در سطح دانشگاه در حال رفت و آمد بودند و ورود و خروج و تجمع دانشجویان را کنترل می کردند. از حدود ساعت ۹ صبح دانشجویان در گروه های ۱۰ تا ۲۰ نفره از دانشگاه خارج شدند و به جمعیت مردم معترض پیوستند.

نکته جالب توجه در تجمع امروز، حضور نیروهای حراست دانشگاه در بیرون دانشگاه و بین جمعیت تظاهر کننده بود. باقری معاون حراست دانشگاه امیرکبیر همراه با دو نفر از کارمندان حراست دوربین فیلم برداری به دست گرفته و از دانشجویان پلی تکنیک که در تظاهرات حاضر بودند فیلم برداری می کردند. همچنین طاهری کارمند کمیته انضباطی دانشگاه جلوی درب دانشگاه ایستاده و دانشجویانی را که از دانشگاه خارج می شدند تا در تظاهرات شرکت کنند تلویحا تهدید به برخورد انضباطی می کرد.

اما خوابگاه های پلی تکنیک هم صحنه اعتراض دانشجویان به کودتاچیان بود. همزمان با تجمع مردم معترض در خیابان به آفرین، دانشجویان ساکن خوابگاه های گلشن و نجات اللهی اقدام به سر دادن شعار در حمایت از مردم کردند.

در پی اعتراضات دانشجویان خوابگاه های گلشن و نجات اللهی نیروهای یگان ویژه و بسیجی به جمعیت حاضر در خیابان به آفرین حمله کردند و مردم را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر این نیروها پس از متفرق کردن مردم حاضر در خیابان، قصد ورود به خوابگاه های گلشن و نجات اللهی و حمله به دانشجویان معترض را داشتند که با مقاومت دانشجویان موفق به ورود به خوابگاه نشدند.

این نیروها پس از ناکامی در ورود به خوابگاه اقدام به شکستن شیشه های خوابگاه و شلیک گاز اشک آور به داخل خوابگاه کردند.

گزارش های رسیده  از بازداشت ۳ دانشجوی پلی تکنیک در تظاهرات امروز حکایت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا