بازداشت دانشجویان

فهمیه سلطانی فعال دانشجویی بازداشت شد!

دانشگاه اصفهان

فهیمه سلطانی دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهان ورودی سال ۱۴۰۰، در تاریخ ۱۸فروردین ۱۴۰۳ با هجوم نیروهای امنیتی به منزل بازداشت شد.
نیروهای امنیتی با معرفی خود به عنوان مامور پست زنگ خانه را زده و پس از بازداشت، تلفن همراه و لپتاپ او را ضبط کردند. 
پس از گذشت سه روز از بازداشت هنوز از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری او اطلاعی در دسترس نیست. 
فهیمه سلطانی در جریان اعتراضات خیزش زن،زندگی،آزادی نیز در درتاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در خیابان ۴باغ عباسی توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۳ماه در زندان دولت آباد أصفهان با قرار بازدداشت موقت زندانی بود که در تاریخ ۱بهمن ۱۴۰۱ با عفو از زندان آزاد شد.
فعالیت دانشجوی فهمیه در دانشگاه و پرونده هایی که توسط حراست در این خصوص ساخته شده بود منجر به محرومیت او از تحصیل به مدت دو ترم شد.
در پیِ اعتراض به عدم رعایتِ موازینِ مقرر در آیین‌نامه انضباطی و واهی بودنِ تخلف های انتسابی ، رای کمیته انضباطی مجدد در جلسه کمیته تجدیدنظر تایید شد. اعتراض فهیمه به رای کمیته تجدید نظر به جایی نرسید و کمیته مرکزی صدور رای خود را تا شروع سال ۱۴۰۳ به تاخیر انداخت.
در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ خارج از ساعت کاری با فهیمه تماسی در خصوص تحویل حکم کمیته مرکزی شد که مربوط به پرونده جدید او بود که در دی ماه ۱۴۰۲ باز شده بود و منجر به دو ترم محرومیت دیگر او از تحصیل با احتساب سنوات می شد. قابل ذکر است که دانشگاه اصفهان در پیِ تلاش برای اخراج این دانشجو درخواستِ اخراج را مستقیما به کمیته مرکزی ارسال کرده و حالا با بازداشت شدن ایشان فعلا از رای کمیته انضباطی مرکزی درخصوص درخواست اخراج خانم سلطانی خبری وجود ندارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا