رهایی از زندان

آزادی فرزاد اسلامی دانشجوی دانشگاه آزاد، امین وطانی دانشجویان دانشگاه شریف و پویا شریفی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت

جنبش دانشجویی ایران

همزمان با دستگیری تنی چند از فعالین دانشجویی در تهران و سایر شهرستان ها عده ای از دانشجویانی که پیش ازاین و در رابطه با مراسم روز ۱۳ آبان بازداشت شده بودند با صدور قرار از زندان آزاد شده اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر فرزاد اسلامی دانشجوی دانشگاه آزاد و مدیر مسئول نشریه توقیف شده بینش که در بامداد روز ۱۳ آبان با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، اخیرا با صدور قرار از زندان آزاد شده است.

وی سابق بر این به سبب فعالیت هایش در دانشگاه آزاد تهران مرکز به ۳ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

دیگر دانشجوی آزاد شده امین وطانی دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و از فعالین ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات دهم است که دوشنبه شب مورخ ۱۱ آبان با یورش نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شده بود.

همچنین پویا شریفی دانشجوی دانشگاه علم وصنعت ایران، چهارشنبه شب ۲۷ آبان ماه آزاد شد.

شریفی از تاریخ سخ شنبه ۱۲ آبان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین زندانی بود و در این مدت تنها با طی یک تماس تلفنی از سلامتی نسبی خود خبر داده بود. پیش از این، شریفی که از اعضای ارشد ستاد دانشجویی موسوی در ایام انتخابات دهم ریاست جمهوری بود، به خاطر فعالیت های انتخاباتی در داخل دانشگاه از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده بود.

وی که هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده است به دلیل صدور این حکم تا کنون به دلیل موفق به اخذ مدرک کارشناسی از علم و صنعت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا