اخراج یا تعلیق دانشجویانکمیته انضباطیمحرومیت از تحصیل

صدور احکام انضباطی اخراج و محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان

دانشگاه صنعت نفت آبادان

طبق گزارشات رسیده در آغاز سال تحصیلی جدید احکام جدید محرومیت از تحصیل و اخراج از دانشگاه برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان صادر شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در آغاز سال تحصیلی جدید با بازگشت غلامرضا راشد، رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان از سفر خارج از کشور جلسه کمیته انضباطی با حضور وی که با حمایت بسیج به ریاست دانشگاه منصوب شده است برگزار شد و در جلسه تجدید نظر در یک اقدام غیرقانونی از حضور نماینده رهبری که دارای مواضع به نسبت متعادل است جهت سهولت صدور احکام سنگین جلوگیری به عمل آمد.

طی این جلسه برای ۶ تن از دانشجویان احکام سنگین صادر شده که به شرح زیر است:

۱- مصطفی آهوخوش، از فعالین انجمن اسلامی دانشجویان، یک ترم تعلیق و محروم از استفاده از امکانات دانشگاه برای تمام دوران تحصیل
۲- پیام پیکری، اخراج از دانشگاه
۳- خسرو موسی وند، ممنوع از گرفتن مدرک تحصیلی
۴- حجت عربی، یک ترم تعلیق از تحصیل
۵- سهند بختیار پور، یک ترم تعلیق (حکم بدوی)
۶- امین نیکزاده، ۲ ترم تعلیق (حکم بدوی)

این احکام در حالی صادر شده که سال تحصیلی ۸۸-۸۷ به پایان رسیده است و با آغاز سال تحصیلی جدید این احکام که به ترم گذشته مربوط می شوند، نقض می شود.

رئیس دانشگاه همچنین در جلسه تجدید نظر هر گونه احکام سبک را پاره کرده و بر صدور اشد مجازات برای فعالین دانشجویی تأکید ورزیده است.

پیش از این در مرداد ماه گذشته در اقدامی نامعمول در های دانشگاه توسط حراست مسدود شده و هر دانشجویی که قصد خروج داشت به شدت بازرسی می شد و دانشجویان فعال پس از خروج از در اصلی با اطلاع حراست به اطلاعات دستگیر می شدند که حسین رحیمی و نیک زاده بدین صورت دستگیر شدند. در زمانی که ماموران وزارت اطلاعات متوجه شدند که دانشجویان فعال از دانشگاه بیرون نمی آیند با همکاری حراست در نیمه های شب آن ها را به دفتر حراست دانشکده فرا خواندند که در این زمان ۵ نفر دیگر به نام های سجاد طاهر زاده، مصطفی منفرد، حسن کریمی، سهند بختیار پور، پیام پیکری به شکل غیرقانونی بازداشت شدند و یک نفر از فعالین به نام موسی وند توانست از دانشگاه مخفیانه خارج شود.

از سوی مسئولین علت اصلی دستگیری دانشجویان حریق عمدی خودروی بسیج اعلام شد که شبانه و ناشناس و به صورت مشکوک مشکوک آتش گرفته شده بود و این بهانه ای برای دستگیری ها شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر همچنین با همکاری سپاه تهران در اوایل مرداد ماه پدر موسی وند در بازار تهران گرو گان گرفته شد تا موسی وند خود را معرفی کند که با دستگیری موسی وند دستگیری ها پایان یافت.

پس از روزها بازداشت، دانشجویان با قرار وثیقه و کفالت آزاد شدند.

در آن زمان علاوه بر دستگیری ها آقایان مصطفی آهوخوش و سعید شجاعی زاده نیز به اطلاعات احضار شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا