اعتصاب غذاتجمع و تظاهرات دانشجویی

اعتصاب غذای گسترده و تجمع در دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به بازداشت غیرقانونی دو دانشجوی این دانشگاه

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

در پی بازداشت غیرقانونی دو تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، دانشجویان این دانشگاه در حمایت از همکلاسی های خود دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در پی بازداشت غیر قانونی علی پرویز و سهیل محمدی، دو تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، دانشکده برق این دانشگاه روز شنبه ۱۶ آبان شاهد اعتصاب غذای بی سابقه دانشجویان بود. به گفته دانشجویان چنین اعتصاب غذایی در طی سالهای اخیر در این دانشگاه بی سابقه بوده است.به طوریکه ظرف های غذا تا دفتر ریاست دانشکده کشیده شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این اعتراضات به شنبه محدود نشده و یکشنبه ۱۷ آبان به سایر دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر نیز کشیده شده است. روز یکشنبه تمامی دانشجویان در دانشکده های مختلف دانشگاه خواجه نصیر اعتصاب غذا کرده اند. در دانشکده علوم اعتصاب غذا با اعتراضات دانشجویان نیز همراه شده است. هم چنین در دانشکده برق دانشجویان با کوبیدن قاشقها بر روی میز و شعار الله اکبر حمایت خود را از همکلاسی هایشان اعلام کرده اند.  دیروز یکشنبه بسیاری از دانشجویان از دانشکده های مختلف به دانشکده برق رفتند و در آنجا تجمع اعتراض آمیزی نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی برگزار کرده اند. هم چنین دانشجویان از رفتن به کلاسهای درس خود امتناع کرده و اعلام کرده اند که تا زمان حضور دوستان در بندشان در دانشگاه به تجمعات اعتراض آمیز خود ادامه خواهند داد.  دانشجویان ضمن درخواست آزادی فوری و بی قید و شرط همکلاسی های خود خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه نسبت به بازداشت دانشجویان و پیگیری وضعیت آنان توسط مسئولین نیز شده اند. این همه در حالیست که تحرک چشمگیر نیروهای امنیتی در اطراف و درون دانشگاه در روز یکشنبه کاملا مشهود بوده است.

لازم به یادآوری است که علی پرویز و سهیل محمدی در شب ۱۲ آبان با یورش نیروهای امنیتی به منازلشان دستگیر شده اند. به نظر می رسد دلیل اصلی بازداشت این دو دانشجو اعتراضات هفته گذشته دانشجویان خواجه نصیر به حضور صفار هرندی در این دانشگاه باشد. گفته می شود عباسی معاون حراست دانشگاه خواجه نصیر در بازداشت این دانشجویان با نیروهای امنیتی همکاری داشته است. وی به عنوان عامل نیروهای امنیتی در دانشگاه عمل می کند و در بسیاری از موارد اقدام به برخوردهای غیرقانونی و شخصی با دانشجویان (به ویژه فعالین دانشجویی) نموده است.

دو دانشجوی بازداشت شده از زمان بازداشت تا کنون هیچ تماسی با خانواده های خود نداشته اند و علیرغم پیگیری های خانواده ها تا این لحظه هیچ گونه اطلاعی از محل نگهداری آنان به دست نیامده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا