تجمع و تظاهرات دانشجوییتحصن دانشجویی

تحصن اعتراضی دانشجویان دانشگاه یاسوج در روز ۱۳ آبان

دانشگاه یاسوج

دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز در روز ۱۳ آبان دست به تجمع و تحصت زدند.

در ادامه تجمعات دانشجویی دانشگاه یاسوج در اعتراض به مشکلات مسائل صنفی و عدم پاسخگویی مسئولان و رئیس دانشگاه، سیزدهم آبان­ ماه با وجود جو سنگین حاکم بر دانشگاه و حضور چشم­گیر نیروهای امنیتی، تحصن اعتراضی دانشجویان ادامه یافت و مجموع خواسته­های ایشان در قالب ۴ ماده به شرح زیر اعلام گردید؛

۱-      استعفای ریاست دانشگاه.

۲-      لغو حکم تعلیق چهار تن از دانشجویان به نام­های ، امین خسروی، مسعود موسوی، صابر میری و سامان تقوی که بدون توجیه صادر گشته و پاسخی به اعتراض­های وارده به این احکام نیز داده نشده است.

۳-      لغو حکم تفکیک جنسیتی در سرویس ایاب ذهاب دانشگاه که به دستور نهادی نامشخص اعمال شده و به رغم مخالفت شدید دانشجویان، به اجرای آن پافشاری شده است.

۴-      پاسخگویی شفاف و به دور از فرافکنی مسئولان مربوطه (به ویژه ریاست دانشگاه) در خصوص مسمومیت گسترده چندصد تن از دانشجویان دختر دانشگاه که منجر به تعطیلی یک هفته­ای چهار خوابگاه گردیده و هیچ توضیحی در این زمینه داده نشد. لازم به توضیح است که شواهدی دال بر مسمومیت آب و غذای این خوابگاه­ها به دست آمده است.

دانشجویان در خاتمه متذکر شدند که خواهان پاسخگویی مسئولان به این خواسته­ها در اسرع وقت و در نخستین روز کاری آتی (شنبه ۱۶آبان) هستند و مسئولیت هرگونه پیامد ناشی از عدم پاسخگویی در این زمینه را به عهده ریاست دانشگاه دانستند.

لازم به ذکر است که با وجود دامنه دار و دارای سبقه بودن این حرکت­های اعتراضی، در روز ۱۳ آبان نیز هیچ یک از مسئولین و رئیس دانشگاه حاضر به حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی نشدند.

در نهایت تجمع اعتراضی دانشجویان با هجوم نیروهای امنیتی به درگیری و تعقیب و گریز دانشجویان و نیروهای امنیتی کشیده شد که در این درگیری تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به مکانی نامعلوم منتقل گردیدند. شرح اسامی دانشجویان دستگیر شده به شرح زیر است؛

رضا زمانی

صابر میری

مسعود موسوی

علی حسینی

رضا حجتی

محمد باقر حسینی

حسین موسوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا