تجمع و تظاهرات دانشجویی

تجمع و راهپیمایی دانشجویان معترض دانشگاه مازندران به مناسبت ۱۳ آبان ۱۳۸۸

دانشگاه مازندران

دانشجویان معترض دانشگاه مازندران ظهر امروز (سه شنبه) در حالیکه نیروهای امنیتی در جای جای دانشگاه به چشم می خوردند، اقدام به برگزاری تجمع و راهپیمایی در سطح دانشگاه نمودند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر قرار بود از ساعت ۱۲ امروز دانشجویان با تجمع مقابل سلف سرویس مرکزی دانشگاه مازندران،»تجمع سکوت» را در اعتراض به دولت کودتا آغاز کنند. ولی به علت تحریک نیروهای لباس شخصی که به طور غیرقانونی وارد دانشگاه شده بودند و نیز به دلیل غوغا سازی نیروهای بسیجی که سعی در بر هم زدن مراسم داشتند، دانشجویان که جمعیت آنها حدود ۳۰۰ نفر بود به صورت خود جوش با سر دادن سرود یار دبستانی راهپیمایی خود را آغاز کردند. این دانشجویان معترض در حالی که دانشکده های هنر و حقوق و علوم سیاسی را پشت سر می گذاشتند،با سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «دولت کودتا، نمی خوایم نمی خوایم» و … به سمت دانشکده علوم انسانی حرکت کردند. در این حین رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه همراه با تعدای از شبه دانشجویان بسیجی که عموما دختر بودند در مقابل دانشجویان معترض اقدام به سر دادن شعارهایی در حمایت از دولت احمدی نژاد کردند که با هو کردن دانشجویان معترض مواجه شدند. سپس دانشجویان معترض با حرکت به سمت ابتدای پردیس دانشگاه و سر در دانشکده علوم پایه به تظاهرات خود دامنه ی بیشتری بخشیدند. دانشجویان از سمت دانشکده علوم پایه نیز به سمت سر در اصلی دانشگاه حرکت کردند و با پایین آوردن عکس احمدی نژاد اعتراض خود را به دولت کودتا به صورت کاملا بارز نشان دادند.

این تجمع اعتراضی که پس از بازداشت گسترده ی دانشجویان مازندرانی در خرداد گذشته و احکام دادگاه برای آنها، بزرگترین حرکت اعتراضی این دانشجویان بوده است، علی رغم فشارهای نیروهای حراست دانشگاه و حضور گسترده ی مامورین امنیتی و انتظامی در داخل و اطراف دانشگاه برگزار شد. در طول این تجمع تمامی حربه های حراست و نیروهای لباس شخصی برای ارعاب و تهدید این دانشجویان ناکام ماند و دانشجویان توانستند در عین فشارهای بسیار زیاد و نیز در غیبت دانشجویان انجمن اسلامی که تحت فشار وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه ممنوع الورود شده بودند، تجمع باشکوهی را برگزار نمایند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر مسنولین امنیتی و دانشگاهی این استان پس از بازداشت های گسترده و احضار دانشجویان این دانشگاه به کمیته ی انضباطی، دفتر انجمن اسلامی این دانشگاه را نیز پلمپ نمودند و در هفته ی گذشته با تماس با خانواده ی دانشجویان ازآنها می خواستند که ظرف ۴۸ ساعت در دادستانی حضور یابند. اشکان ذهابیان یکی از دانشجویانی بود که پس از حضور در دادستانی با قرار بازداشت خود مواجه شد و به زندان بابل منتقل شد. سیاوش رضاییان دانشجوی دیگر دانشگاه مازندران که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی از مقابل دانشگاه ربوده شده بود، صبح امروز آزاد شد.

تجمع امروز در حالی توسط دانشجویان دانشگاه مازندران برگزار شد که خبرها حاکی از در راه بودن موج جدید بازداشت ها و ممنوعیت ها برای دانشجویان این دانشگاه است. بنا به گزارش منابع دانشجویی دانشگاه مازندران، طی جلسات فشرده ای که در هفته ی گذشته بین مسئولین امنیتی و دانشگاهی مازندران در تالار شهرداری بابلسر برگزار شده است، تصمیماتی برای احضار مجدد دانشجویان به کمیته انضباطی و دادگاه انقلاب با اتهامات جدید و پرونده سازی های متفاوت اتخاذ شده است تا اعتراضات در دانشگاه مازندران را کاملا «خفه» کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا