اعتراضاتفوت دانشجویان

نا آرامی در دانشگاه ارومیه پس از مرگ یک دانشجو بر اثر نشت گاز در خوابگاه

دانشگاه ارومیه

یک دانشجوی دانشگاه ارومیه بر اثر نشت گاز در خوابگاه فوت کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر احسان اعتبار دانشجوی ورودی ۸۷ رشته فیزیک هسته ای دانشگاه ارومیه روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز از پنجره طبقه چهارم خوابگاه به بیرون پرت شد و متاسفانه به دلیل جراحات وارده دو روز بعد در بیمارستان امام خمینی ارومیه فوت کرد.

پیش از این در ۱۷ مهرماه سه دانشجوی دیگر این دانشگاه بر اثر گازگرفتگی فوت کرده بودند.

دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به بی توجهی مسئولین به امنیت جانی دانشجویان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برابر دانشکده علوم و دانشکده کشاورزی تحصن کردند. دانشجویان متحصن خواستار برکناری مسئولین مربوطه و رسیدگی به مشکلات عدیده خوابگاه های دانشگاه ارومیه بودند.

بنا بر شنیده ها پس از فوت احسان در بیمارستان، «صدقی» رییس دانشگاه ارومیه به همراه » اکبری» مسئول خوابگاهها و چند تن از ماورین حراست دانشگاه به بیمارستان رفتند. صدقی بدون تسلیت گفتن به خانواده «احسان» تنها گفت:» اشکالی ندارد ، از این مشکلها پیش می آید. » این جمله باعث آشفتگی برادر «احسان» و دخالت دانشجویان و درگیری شدید فیزیکی شد. طی این درگیری مامورین حراست با باتوم به دانشجویان حمله کرده و یکی از آنها را دستگیر کرده و با خود بردند. هم اکنون جو خوابگاههای دانشگاه بسیار متشنج است و قراری برای تحصن گسترده در روز شنبه ساعت ۱۲:۳۰ روبروی ساختمان آموزش کشاورزی تعیین گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا